Przejdź do treści
Aktualności/PGE EKSTRALIGA

Coraz mocniejsze inwestycje spółek Skarbu Państwa w żużel

żużel
Fot. Speedway Motor Lublin

Autor: Patrycja Kowalczuk

Coraz mocniejsze inwestycje spółek Skarbu Państwa w żużel

W ostatnim czasie coraz więcej klubów żużlowych informuje o pozyskaniu sponsorów w postaci spółek należących do Skarbu Państwa. Zwiększone zaangażowanie spółek Skarbu Państwa w sport ma najprawdopodobniej związek ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi. Jakie spółki już się zaangażowały, a o zaangażowaniu jakich jeszcze się mówi?

Memoriał Petera Cravena na żywo

Kilka dni temu żużlowy klub z Zielonej Góry ogłosił, że firma Enea zostanie sponsorem tytularnym Motomyszy w tym sezonie, a poseł Łukasz Mejza zapowiedział walkę Falubazu z Motorem Lublin w przyszłym sezonie. Zapowiedzi posła zostały, delikatnie mówiąc, przyjęte sceptycznie, a jak będzie, to się dopiero okaże.

Enea jest również sponsorem tytularnym drużyny U24 Stali Gorzów. Ponadto swoim wsparciem obejmie także seniorską drużynę. Kolejnym klubem, który pozyskał wsparcie od tego koncernu energetycznego, jest Unia Leszno. Według informacji podanej przez klub Enea została sponsorem strategicznym drużyny seniorskiej oraz zespołu młodzieżowego. Kolejnym klubem wspieranym przez poznański koncern energetyczny jest PSŻ Poznań.

Drużyna żużlowa z Grudziądza wspierana jest natomiast przez Grupę LOTTO, która to w sezonie 2023 będzie sponsorem głównym. LOTTO jest jednocześnie partnerem klubu WTS Sparta Wrocław. W pierwszej lidze natomiast totalizator wspiera Orła Łódź oraz jest sponsorem strategicznym Zdunek Wybrzeże Gdańsk. W drugiej lidze LOTTO również wykłada pieniądze na sponsoring takich drużyn jak Start Gniezno, czy Unia Tarnów. Drużyna z Tarnowa posiada także partnera głównego w postaci Grupy Azoty. Natomiast wsparciem Jastrzębskiej Spółki Węglowej może pochwalić się pierwszoligowy KS ROW Rybnik.

Wsparciem Orlenu chwalą się z kolei Wilki Krosno. Polski Koncern Naftowy został sponsorem tytularnym ich żużlowej akademii. Orlen jest również sponsorem indywidualnym trzykrotnego mistrza świata na żużlu – Bartosza Zmarzlika. Natomiast od jakiegoś czasu wspomina się w środowisku żużlowym, że rodzimy koncern naftowy mógłby zostać sponsorem obecnych Mistrzów Polski. Jak podają WP Sportowe Fakty Motor Lublin oprócz pozyskania wsparcia jednej ze spółek należących do koncernu PKN Orlen, miałby pozyskać sponsora w postaci Banku PKO BP.

O tym, kto zostanie sponsorem tytularnym drużyny z Koziego Grodu, dowiemy się we wtorek 21 marca, po godzinie 11:00. Właśnie tego dnia ma odbyć się konferencja z udziałem prezesa klubu Jakuba Kępy, trenera Macieja Kuciapy oraz zawodników. Zgodnie z informacją podaną przez klub oprócz ogłoszenia sponsora tytularnego, zostaną zaprezentowane również kevlary na ten sezon. Warto wspomnieć, że Motor Lublin od dawna jest wspierany przez Bogdankę, Grupę Azoty oraz LOTTO.

Kolejne plotki dotyczące spółki Skarbu Państwa, która miałaby związać się współpracą sponsorską z żużlowym klubem jeżdżącym w PGE Ekstralidze, dotyczy Włókniarza. Klub z Częstochowy jest bardzo mocno łączony z Grupą Tauron. Niektórzy spekulują, że informacja o tym powinna pojawić się 27 marca na konferencji prasowej dotyczącej cyklu Tauron SEC 2023. Na początku marca pojawiły się również doniesienia, jakoby KGHM Polska Miedź była zainteresowana podjęciem współpracy ze Stalą Gorzów. KGHM jest obecnie jednym ze sponsorów Unii Leszno.

Na tę chwilę jedynym klubem w najlepszej lidze żużlowej, który nie posiada sponsora powiązanego ze spółkami Skarbu Państwa, jest Apator Toruń. Anioły też nie są na ten moment łączone z żadną tego typu spółką.

Sport żużlowy w naszym kraju jest wspierany w dosyć szerokim zakresie przez różne spółki Skarbu Państwa i to nie tylko na najwyższym szczeblu rozgrywek. Same rozgrywki Ekstraligi również objęte są patronatem Polskiej Grupy Energetycznej. Wsparcie, jakiego udzielają państwowe spółki, jest ogromne i niewątpliwie potrzebne, pozostaje tylko pytanie, czy tak szerokie zaangażowanie będzie trwało po wyborach?

Fot. Speedway Motor Lublin

MAGAZYN ŻUŻLOWY. Kliknij TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *