Żużel. Speedway Kraków bez toru, a Stowarzyszenie Przyjaciół Żużla – zaledwie 160 złotych na koncie! Dzieje się w Krakowie!
Autor: Redakcja
Spis treści
Żużel. Speedway Kraków kontra Stowarzyszenie Przyjaciół Żużla – zaledwie 160 złotych na koncie! Dzieje się w Krakowie!
W Krakowie rozpoczęła się kolejna odsłona walki o reaktywację żużlowej gorączki. Miesiąc temu powstała nowa spółka, Speedway Kraków, która planuje powrót na tor już w sezonie 2024, jednakże droga do tego celu nie jest gładka.
Stowarzyszenie i modernizacja stadionu
Wszystko zaczęło się od Stowarzyszenia Przyjaciół Żużla, które w poprzednich miesiącach prezentowało ambitne plany odbudowy tej dyscypliny w Krakowie. Mimo remontu toru jak i zadbanie o park maszyn, aby wyglądał w jak najlepszym stanie w Bieńczycach, czyli lekka modernizacja stadionu, która zakończyła się jesienią, gdzie jak się okazuje, nie wszystko idzie zgodnie z planem. Stowarzyszenie Przyjaciół Żużla, będące dotychczasowym dzierżawcą toru, dziś jest miejscem, skąd odchodzą członkowie zarządu nowej spółki Speedway Kraków.
Nowa Spółka Speedway Kraków Przejmuje Inicjatywę
Mikołaj Frankiewicz, prezes Speedway Kraków, ujawnił, że sytuacja Stowarzyszenia Przyjaciół Żużla nie wygląda najlepiej. Podczas kontroli okazało się, że na koncie stowarzyszenia znajduje się zaledwie 160 złotych. Frankiewicz podkreśla, że członkowie nowej spółki nie mają już związku ze stowarzyszeniem, a rezygnacje złożone kilka miesięcy temu nie zostały jeszcze formalnie potwierdzone.
160 złotych na koncie to problemy finansowe, ale to niejedyny problem. Frankiewicz wyjaśnił, że Stowarzyszenie Przyjaciół Żużla miało być źródłem finansowania, a gdy przyszła pora na zgłoszenie się do rozgrywek ligowych, okazało się, że brakuje środków. To skłoniło członków nowej spółki do podjęcia działań i poproszenia o spotkanie z prezydentem miasta, na którym przedstawili swój plan.
Krytyka Stowarzyszenia Przyjaciół Żużla od Dyrektora Zarządu Infrastruktury Sportowej
Warto zauważyć, że Stowarzyszenie Przyjaciół Żużla nie cieszy się sympatią ze strony Krzysztofa Kowala, dyrektora Zarządu Infrastruktury Sportowej. Kowal uważa, że stowarzyszenie niewiele zrobiło poza deklaracjami i krytykuje brak efektywnych działań.
Ambitne Cele: Speedway Kraków Dąży do Startu w II Lidze
Spółka Speedway Kraków podjęła starania, by wystartować w II lidze, co jednak wymaga sporego budżetu i nowe przepisy są niezbędne do wprowadzenia. Frankiewicz informuje, że udało im się pozyskać kilka umów sponsorskich i zawarli współpracę ze spółką H69, klubem Stal Rzeszów. To pozwoli im wypożyczać zawodników na poziomie I ligi, którzy są w klubie na tzw. Kontrakt Warszawski.
Główna Komisja Sportu Żużlowego wydłużyła termin na przystąpienie do rozgrywek do końca stycznia, dając nadzieję klubom, takim jak Speedway Kraków czy drużynie z Kolejarz Rawicz, na udział w II lidze. Przewodniczący GKSŻ, Ireneusz Igielski, podkreśla, że sytuacja jeszcze nie jest pewna, a decyzja zależy od świeżych informacji.
Dostęp do Toru Żużlowego w Krakowie
Największym wyzwaniem dla Speedway Kraków jest teraz uzyskanie dostępu do toru, który dzierżawi obecnie Stowarzyszenie Przyjaciół Żużla. ZIS musi szybko rozwiązać ten problem, gdyż do końca stycznia nowa spółka musi posiadać przynajmniej promesę od miasta, potwierdzającą dostęp do toru.
Wszystko to tworzy napiętą sytuację na krakowskim torze żużlowym, gdzie walka o reaktywację trwa, a losy Speedway Kraków są wciąż niepewne m.in. też przez problemy finansowe.
MAGAZYN ŻUŻLOWY – kliknij TUTAJ
- Żużel. Artur Mroczka odpiera zarzuty „Klub otrzymał ode mnie informację”
- Żużel. Jamróg nie dał szans rywalom! Awans wywalczony w wielkim stylu
- Tai Woffinden niedługo wróci na tor?! „To jest człowiek ze stali”
- Motor Lublin uratował mecz z Włókniarzem! Problemy przed starciem ze Spartą
- Żużel. Remis jak niedosyt. Lebiediew – „Jestem zły na siebie”, a Kvech – „Cały czas się uczę”