Przejdź do treści
Aktualności/Metalkas 2. Ekstraliga/Wywiady

Polskie tory najlepsze! Chociaż „Zawsze jest dobra zabawa, jeśli jesteś pierwszy i sprawia ci to przyjemność”

tory
fot. Nicolai Klindt

Autor: Edyta Wojdeł

Polskie tory najlepsze! Chociaż „Zawsze jest dobra zabawa, jeśli jesteś pierwszy i sprawia ci to przyjemność”

Nicolai Klindt, zawodnik Zdunek Wybrzeża Gdańsk, Esbjerg Vikings oraz Belle Vue Aces. Żużlowiec, jeżdżący w trzech różnych krajach, zdecydowanie preferuje jazdę na szerokich owalach i potwierdza, że polskie tory są pod tym względem najlepsze.

Jakiś czas temu, Leon Madsen, w jednym z wywiadów, stwierdził, że polskie tory żużlowe są zdecydowanie lepsze od tych, na których przychodzi mu się nie raz mierzyć w Danii. Jest to oczywiście związane z większą możliwością walki na dystansie. W magazynie Best Speedway Tv, teorię tę potwierdził jego rodak – Nicolai Klindt. Chociaż obydwaj panowie swoje pierwsze żużlowe kroki stawiali właśnie w Danii, to jednak są zgodni co do wyższości polskich owali nad duńskimi.

– Zawsze jest dobra zabawa, jeśli jesteś pierwszy i sprawia ci to przyjemność. Nie zależnie od toru. Jednakże tak, zgadzam się z Leonem. W Polsce są większe szanse na ściganie na dystansie. Ponieważ tory są większe, jest więcej przestrzeni i możesz być szybszy.

Duński żużlowiec podkreślił, że jemu największą przyjemność sprawia właśnie jazda na szerokich owalach. Tory te zapewniają bowiem większą możliwość wyboru najbardziej optymalnej i komfortowej linii jazdy, a to jak wiadomo dla zawodnika bardzo istotne. Klindt zwrócił również uwagę na fakt, że właśnie na tego typu owalach ściga się podczas domowych spotkań w dwóch ligach zagranicznych. Zarówno Esbjerg jak i tor w Manchesterze zapewniają 34-latkowi, właśnie to co najbardziej wpisuje się w jego preferencje. Dzięki temu właśnie, Nicolai jest w stanie dorzucać cenne punkty dla reprezentowanych klubów.

– Zawsze cieszy mnie jazda w Polsce, ponieważ sądzę, że jedną z moich lepszych cech jest właśnie jazda na większych torach. Dobrze to widać gdy ścigam się w Esbjerg w Danii, gdzie zawsze zbieram dobre punkty, bo to jest duży tor. Również gdy jeżdżę dla Belle Vue w Wielkiej Brytanii, gdzie też jest szeroki tor, który lubię. Ostatnio dwa razy pokonałem Dana Bewleya, który jest na prawdę dobry.

Każdy zawodnik żużlowy ma swoje upodobania. Dotyczą one oczywiście wielu kwestii związanych z czarnym sportem, a w zakres ten wpisują się również tory. Te które dają największą przyjemność z jazdy i pozwalają na osiąganie zadowalających wyników są oczywiście najbardziej preferowane. Dla jednych są to owale stricte techniczne i wąskie, dla innych, jak dla Nicolaia Klindta, są to dające żużlowcowi odpowiednią przestrzeń do manewrów, tory szerokie.

– Po prostu preferuję szersze tory, gdzie oczywiście myślisz o swoim pasie jazdy, ale masz również jeszcze zapas miejsca, bardziej niż mniejsze, jak Wolverhampton i tego typu miejsca.

Czasami zdarza się jednak tak, że pomimo tego, iż niektóre tory uznawane są za bardziej techniczne, to zarazem mają na tyle przestrzeni, by usatysfakcjonować sympatyków ścigania na szerokich owalach. Dla żużlowca z Danii, takim właśnie okazuje się gdański owal, który na średnim szczeblu polskich rozgrywek żużlowych, jest dla Klindta torem domowym.

– Na przykład w Gdańsku jest techniczny tor, ale można na nim jeździć tak dobrze, jak na większym torze, ponieważ jest dużo torów jazdy do wyboru.

Każdy sympatyk czarnego spotu wie, że atut domowego toru, to bardzo ważny element, chociaż jednak, jeszcze nie taki, który gwarantuje danej drużynie żużlowej najlepsze osiągnięcia. Jak słusznie zauważył Nicolai Klindt, tak właśnie rysuje się sytuacja w Grudziądzu. Wśród żużlowców bowiem, zdecydowanie mniej jest sympatyków technicznych owali, zarazem jednakże, drużyny takie jak Grudziądz doskonale potrafią przekształcić, to w swój atut, co nie jednokrotnie mogliśmy obserwować podczas rozgrywek PGE Ekstraligi.

– Wracając do atutu domowego toru, to jest trochę jak z Grudziądzem, ponieważ raczej nikt nie lubi jeździć w Grudziądzu, pomimo tego, że jest to technicznie dobry tor, ale oni mają ogromny atut domowego toru nawet jeśli nie są najmocniejszym zespołem ligi.

MAGAZYN BEST SPEEDWAY TV ONLINE – KLIKNIJ TUTAJ!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *