Mecze Orła Łódź w sezonie 2020 obejrzało przed telewizorami ponad 1,5 miliona ludzi

Orzeł Łódź na swojej stronie klubowej opublikował wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Pentagon Research, z których wynika, że klub posiada bardzo duży potencjał w działaniach marketingowych.

Badanie dotyczyło efektywności marek sponsorów Orła w telewizji, internecie, prasie oraz mediach społecznościowych. Okres wzięty do analizy to cztery miesiące poprzedniego sezonu 1. Ligi. Łódzki klub uzyskał 8,4 mln złotych wartości mediowej dla sponsorów i partnerów współpracujących z klubem oraz marek własnych.

Efektywność sponsoringu przedstawiają liczby zamieszczone w ofercie reklamowej na zbliżający się sezon 2021. Wartość ekspozycji marek sponsorów i partnerów klubu tylko w telewizji nSport + wyniosła 3 735 713 zł. W samych mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter) wartość ekspozycji marek szacuje się na 601 133 zł. Patrząc jedynie na sam nośnik dynamiczny, czyli logo marki eksponowane na przykład na kevlarze czy też stroju żużlowca, wartość takiej ekspozycji marek wyniosła dokładnie 4 249 512 zł, co daje ponad 50% wszystkich ekspozycji.

Skumulowana liczba widowni, która obejrzała mecze i programy z udziałem KŻ Orzeł Łódź przed telewizorem w sezonie 2020 wyniosła 1 570 000 widzów zaś największym zainteresowaniem cieszyło się wyjazdowe starcie z Unią Tarnów, które obejrzało 87 168 osób. Domowy mecz z TŻ Ostrovią Ostrów Wielkopolski zobaczyło natomiast 69 741 osób. Wartość ekspozycji generowanych przez sam mecz pokazywany w telewizji wynosi 3 719 795 zł. Kwota ta obejmuje 35 112 ekspozycji logotypów. Liczba kontaktów widza z markami klubu w sezonie 2020 sięgnęła 777 307.

Wartość i potencjał reklamy podczas domowych spotkań Orła w sierpniu 2020 roku to 4 076 622 zł. Klub rozegrał wtedy trzy spotkania na własnym torze.

– Żużel ma duży potencjał, co pokazują sporządzone przez nas badania. Dlatego warto z nami być. Analizy wskazują, ile poszczególna firma uzyskuje tak zwanego ekwiwalentu. Wychodzą tutaj poważne kwoty. Myślę, że możemy mówić o sukcesie. Praktycznie żaden ze sponsorów z poprzedniego sezonu się nie wycofał, a być może ktoś jeszcze dołączy do tego grona przed rozpoczęciem nowych rozgrywek. – przeprowadzone badania skomentował dla klubowych mediów Witold Skrzydlewski.

Rekordzistą, jeśli chodzi o potencjał reklamowy jest Motor Lublin. Wartość ekwiwalentu lubelskiego klubu w 2020 roku to 26 milionów złotych. Tak znakomity wynik Koziołki zawdzięczają akcjom swoich kibiców, którzy zmagania drużyny oglądali z „podniebnego sektora” stworzonego przez podnośniki. Inicjatywa ta była opisywana przez media na całym świecie, a teksty na ten temat publikowało wiele znanych portali, w tym także tych na co dzień nie związanych ze speedwayem.

fot. Sonia Kaps

0Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *