Żużel. 10 mld zł długu i koniec współpracy z Mistrzami Polski! Lublin traci sponsora
Fot. Kazimierz Kożuch
📅 18 kwietnia 2024 🕒 15:52 ⏱ 3 min czytania
Żużel. 10 mld zł długu i koniec współpracy z Mistrzami Polski! Lublin traci sponsora
Trudności finansowe Grupy Azoty, jednego z największych przedsiębiorstw w Polsce, mają konsekwencje nie tylko dla samej firmy, ale również dla wielu klubów sportowych, które do tej pory mogły liczyć na jej wsparcie. Jednym z dotkniętych tą sytuacją klubów jest Orlen Oil Motor Lublin.
Grupa Azoty przez wiele lat była jednym z głównych sponsorów Motoru Lublin, co pozwalało klubowi na utrzymanie się na wysokim poziomie w polskiej żużlowej ekstraklasie. Jednakże z powodu ogromnego długu, który wynosi aż 10 miliardów złotych, firma musiała podjąć trudną decyzję o ograniczeniu wydatków na sport, co przełożyło się na zakończenie współpracy z wieloma klubami, w tym z Orlen Oil Motor Lublin.
Dla kibiców lubelskich ta decyzja jest prawdziwym ciosem. Motor Lublin od lat był dla nich źródłem dumy, zwłaszcza w ostatnich dwóch sezonach, kiedy to klub sięgnął po mistrzostwo Polski w żużlu. Sukcesy te były możliwe między innymi dzięki wsparciu ze strony Grupy Azoty oraz innych państwowych firm, które również zakończyły swoją współpracę z klubem.
Obecnie sytuacja finansowa Motoru Lublin staje pod znakiem zapytania. Klub, który przez lata cieszył się wsparciem wielu sponsorów, teraz musi radzić sobie bez tej pomocy. Jest to szczególnie dotkliwe w kontekście braku możliwości realizacji kontraktów zawartych przez poprzednie władze klubu, co jeszcze bardziej może pogłębić kryzys finansowy.
Kibice żużla w Lublinie również odczuwają konsekwencje tej sytuacji. Dla nich Motor Lublin to nie tylko klub sportowy, ale również ważna część lokalnej społeczności i tradycji. Teraz muszą zmierzyć się z perspektywą chudych lat, gdyż bez wsparcia finansowego klub może mieć trudności z utrzymaniem się na dotychczasowym poziomie.
„Sytuacja finansowa, którą nowy zarząd zastał w Grupie Azoty S.A i Grupie Azoty Puławy powoduje, że priorytetem obu podmiotów jest opracowanie i wdrożenie planu naprawczego. W związku z tym, spółki musiały podjąć trudne decyzje o wycofaniu się ze współpracy ze Speedway Lublin S.A. (Orlen Oil Motor Lublin)” – potwierdziła Monika Darnobyt, rzeczniczka prasowa Grupy Azoty dla sportowychfaktów.pl
Warto również podkreślić, że sytuacja Motoru Lublin nie jest odosobnionym przypadkiem. Wiele klubów sportowych w Polsce, zwłaszcza tych zależnych od wsparcia państwowych firm, boryka się z podobnymi trudnościami finansowymi. Jest to sygnał dla całej polskiej społeczności sportowej, że konieczne są działania mające na celu zabezpieczenie stabilności finansowej klubów oraz zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwoju.