Przejdź do treści
Aktualności żużlowe | Best Speedway TV/Metalkas 2. Ekstraliga - Żużel

Żużel. Był to jeden z najlepszych obiektów w Polsce, teraz z niższych rzędów oglądają tylko kaski zawodników

Fot. Michał Szmyd
📅 22 lutego 2025    🕒 16:14    ⏱ 5 min czytania

Żużel. Był to jeden z najlepszych obiektów w Polsce, teraz z niższych rzędów oglądają tylko kaski zawodników

Bydgoszcz to miasto z bogatą tradycją żużlową, ale infrastruktura stadionu przy Sportowej 2 od lat budzi mieszane uczucia. Klub, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem kibiców, boryka się z przestarzałym obiektem, który wymaga pilnych inwestycji. Choć pewne prace już trwają, to przyszłość stadionu nadal pozostaje dużym znakiem zapytania.

Remont stadionu na ostatnią chwilę

Jednym z kluczowych projektów realizowanych obecnie na stadionie jest montaż odwodnienia liniowego. To inwestycja wymagana przez Ekstraligę, której brak mógłby w przyszłości skutkować problemami z uzyskaniem licencji na starty w najwyższej klasie rozgrywkowej. Prace nad odwodnieniem są już na ukończeniu i powinny zakończyć się do końca lutego – „Było wiadomo, że Ekstraliga wymaga od klubów, żeby to odwodnienie było. To był ostatni gwizdek jeżeli chodzi o Bydgoszcz i obiekt przy Sportowej 2” – mówi prezes Polonii, Jerzy Kanclerz w najnowszym odcinku „Sportowy Podcast” na kanale Youtube.

Żużel. Odszedł z FOGO Unii Leszno, a teraz podaje powody

Żużel. Toruńska Motoarena zmorą Motoru Lublin! Mateusz Cierniak szczerze „Nie lubię tam jeździć”

Inwestycja ta ma poprawić warunki na torze, ale wielu kibiców zastanawia się, czy zmieni ona jego charakterystykę. Czy atut własnego toru nadal będzie działał na korzyść Polonii? – „Każdy kibic wie, który obserwuje zawody w Bydgoszczy, że ta duża ścieżka pod bandą jest jakby jedyną ścieżką. Wielu tak mówi, aczkolwiek ja się nie zgadzam, bo jest ścieżka również przy krawężniku. Dobry zawodnik, który ma dobry sprzęt, może wyprzedzać także tam” – tłumaczy Kanclerz.

Prezes Polonii dodaje jednak, że geometria toru nie ulegnie zmianie, choć długość może się nieznacznie różnić – „Możliwe, że o metr długość toru się zmieni. Trudno mi powiedzieć, to okaże się w ciągu kilku dni, kiedy zmierzymy tor po zakończeniu prac” – zaznacza.

Nowe oświetlenie i trybuna na pierwszym łuku – wielkie plany, ale co z terminami?

Kolejną ważną inwestycją, która ma podnieść standardy bydgoskiego stadionu, jest nowe oświetlenie. Obecne jupitery pamiętają jeszcze rok 1997 i od dawna wymagają modernizacji. Klub planuje zamontowanie sześciu nowych słupów oświetleniowych, co ma nastąpić w kwietniu lub maju.

Jeszcze większe emocje budzi kwestia trybuny na pierwszym łuku. Od lat mówi się o jej przebudowie, która zwiększyłaby pojemność stadionu i poprawiła komfort kibiców. Czy w końcu doczekają się oni nowoczesnej infrastruktury? – „Liczę na to, że przebudowa pierwszego łuku w końcu ruszy. Ten temat jest poruszany od lat, ale nadal nie doczekał się realizacji. Kibice mają nadzieję, ja mam nadzieję, bo chcę powiedzieć jasno – gdybyśmy mieli przebudowany pierwszy łuk, to dzisiaj zamiast trzech tysięcy sprzedanych karnetów, mielibyśmy ich dwa razy więcej” – podkreśla prezes Kanclerz.

Według założeń nowa trybuna na pierwszym łuku miałaby pomieścić 4655 miejsc, być wyposażona w dwie windy, a także oferować nowoczesne zaplecze. W projekcie przewidziano m.in. salę tradycji o powierzchni 620 metrów kwadratowych.

Polonia Bydgoszcz stadion, a co z drugim łukiem? Kibice narzekają

Przebudowa trybuny na pierwszym łuku to jedno, ale nie można zapominać o drugim łuku, który od lat budzi kontrowersje. Kibice skarżą się na fatalną widoczność, a wielu z nich ogląda mecze w dość spartańskich warunkach „Nie dziwię się kibicom, że narzekają. Oglądalność z drugiego łuku i z sektora B faktycznie pozostawia wiele do życzenia. Wielu kibiców z niższych rzędów widzi tylko kaski zawodników” – przyznaje Kanclerz.

Problemem są nie tylko miejsca dla widzów, ale także brak nowoczesnej infrastruktury sanitarnej i gastronomicznej. Prezes klubu wierzy jednak, że kolejnym krokiem po przebudowie pierwszego łuku będzie modernizacja drugiej części stadionu – „Jeżeli uda się przebudować pierwszy łuk, to potem etapowo będziemy modernizować cały stadion. Nie można teraz się wycofać. W latach 90. był to jeden z najlepszych obiektów w Polsce, a dziś jest jednym z najgorszych” – mówi otwarcie.

Czy stadion Polonii doczeka się Speedway Grand Prix?

Stan infrastruktury wpływa także na możliwości organizacyjne. Wielu kibiców marzy o powrocie Grand Prix do Bydgoszczy, ale bez spełnienia wymogów to niemożliwe – „Najpierw musimy spełnić określone warunki. Jeśli uda się zrealizować przebudowę, Bydgoszcz będzie mogła ponownie gościć Grand Prix” – podkreśla Kanclerz. Na razie jednak kibice muszą uzbroić się w cierpliwość. Inwestycje postępują, ale nadal są rozłożone w czasie. Czy miasto faktycznie zrealizuje wszystkie obietnice? Czas pokaże.

Google News Best Speedway Tv
Obserwuj nas na Google News, codziennie najnowsze informacje. Bądź z Nami
Żużel Polonii Bydgoszcz
Fot. Michał Szmyd
Polonia Bydgoszcz dosypuje materiału na tor
Fot. Sonia Kaps
Avatar Marcin Mazurkiewicz

Autor tekstu:

Marcin Mazurkiewicz

Zobacz wszystkie artykuły autora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *